Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Δείτε πως γίνεται η συντήρηση του κατασκοπευτικού αεροσκάφους U-2 Dragon Lady (βίντεο)


Όταν μιλάμε για το Lockheed U-2 το… σέρβις δεν είναι μια απλή διαδικασία αλλά στην κυριολεξία διαλύουν και ξαναφτιάχνουν από την αρχή ένα μοναδικό στο είδος του εδώ και πάνω από μισό αιώνα αεροπλάνο. (US Air Force/Flickr)
Tο αμερικάνικο κατασκοπευτικό αεροπλάνο Lockheed U-2 Dragon Lady είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εμβληματικά αεροπλάνα που πέταξαν ποτέ στους ουρανούς.
Πρόκειται για ένα εκπληκτικό δημιούργημα της αεροναυπηγικής, το οποίο παρά το γεγονός ότι έκανε την παρθενική του εμφάνιση την δεκαετία του 60, εξακολουθεί να παραμένει στην υπηρεσία (μετά βέβαια από τους απαραίτητους εκσυγχρονισμούς, ο τελευταίος εκ των οποίων έγινε το 2012).
Το μοναδικό αυτό αεροπλάνο έχει κάποια απίστευτα χαρακτηριστικά, όπως το γεγονός ότι μπορεί να πετάει σε ύψος έως και 70.000 πόδια, πολύ ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο αεροπλάνο, στα όρια πλέον του Διαστήματος. Γι αυτό και οι αυστηρά επιλεγμένοι πιλότοι που το πετούν όχι μόνο φορούν στολές που μοιάζουν πολύ με αυτές των αστροναυτών, αλλά είναι και η αφρόκρεμα των ιπταμένων της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ.
U-2 Dragon Lady των ΗΠΑ. (Lockheed Martin/Flickr)
Οι απαιτήσεις για την πτήση του είναι πολύ υψηλές για χειριστές του, καθώς οι επιχειρήσεις του μπορούν να διαρκούν για πολλές ώρες (με εναέριο ανεφοδιασμό) ιδίως όταν πρόκειται για πτήσεις κατασκοπευτικές, όπου μπορεί να πετάει για μέρες επάνω από τις χώρες που ενδιαφέρουν την εκάστοτε αποστολή του.
Το μοναδικό αυτό αεροπλάνο όπως είναι φυσικό -και λόγω της παλαιάς του αρχικής σχεδίασης- απαιτεί εκτεταμμένους ελέγχους όταν πρόκειται να γίνει το απαραίτητο… σέρβις. Και όπως βλέπουμε στο εξαιρετικό βίντεο που δόθηκε στην δημοσιότητα (πράγμα παράξενο, μιας και το U-2 ήταν ένα από τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά της αμερικάνικης αεροπορίας για δεκαετίες) η συντήρηση απαιτεί την πλήρη… αποσυναρμολόγηση του αεροπλάνου.
U-2 Dragonlady flying under the Moon © Keith BreazealΗ συντήρηση αυτή γίνεται κάθε 4.700 ώρες πτήσης και απαιτεί τον έλεγχο πάνω από 40.000 συνδέσεων και καρφιών και 1.800 επιμέρους τμημάτων (από καλώδια μέχρι τα δερμάτινα καθίσματα των πιλότων).
Ενδεικτικό της προσοχής με την οποία γίνεται η όλη συντήρηση είναι ότι το αεροπλάνο βάφεται εξ’ ολοκλήρου από την αρχή, καθώς η βαφή η οποία χρησιμοποιείται είναι ειδικού τύπου για να αποφεύγει τα ραντάρ.
Αυτή η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι και ο λόγος που κάνει το συγκεκριμένο αεροπλάνο να παραμένει σε υπηρεσία για πολλές δεκαετίες τώρα χωρίς να έχει παρουσιάσει κάποιο σημαντικό πρόβλημα.
Πηγή: protothema.gr
https://limitofadvance.wordpress.com/2015/12/05/%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%B3%CE%AF%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου