Τετάρτη 9 Μαρτίου 2016

Νεύρα από ατσάλι! Πιλότος περιμένει μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο πριν εκτοξευτεί από φλεγόμενο Harrier GR9 (βίντεο)

Το εν λόγω ατύχημα συνέβη την 14η Μαΐου 2009 στο Αφγανιστάν.
Μετά από μια ήσυχη αποστολή πάνω από το Αφγανιστάν, δύο μαχητικά αεροσκάφη κάθετης προσγείωσης Harrier προσγειώνονται πίσω στην Κανταχαρ. Επειδή όμως υπήρχε μεγάλος φόρτος εργασίας έλαβαν εντολή από τους εκλεκτές εναέριας κυκλοφορίας να εκτελέσουν κύκλους για 10 λεπτά, όταν έλαβαν άδεια προσγείωσης τους ζητήθηκε να το κάνουν γρήγορα λόγω της αυξημένης εναέριας κυκλοφορίας.
Το πλευρικό αεροσκάφος προσγειώνεται πρώτο λόγω της χαμηλής στάθμης καυσίμου όμως διαπιστώνει μια προειδοποίηση για εχθρικό αντιαεροπορικό πύραυλο και αναγκάζεται να πραγματοποιήσει αποδέσμευση φωτοβολίδων αυτοπροστασίας. Το Harrier GR9 ZG478 εισερχόμενο στην τελική φάση της προσγείωσης βρέθηκε πολύ κοντά στο αεροδιάδρομο και σε μεγαλύτερο υψόμετρο από το κανονικό. Κατά τη διάρκεια της προσέγγισης, η ταχύτητα καθόδου ήταν πολύ μεγάλη και έτσι επιλέχθηκε το σταμάτημα σε αιώρηση (‘Hover Stop’) ως μια διορθωτική ενέργεια.
Το αεροσκάφος προσέκρουσε στο έδαφος. Από τα 1800 πόδια είχε επιλεχθεί η μεγίστη ισχύς αλλά η ουρά συγκρούστηκε στο έδαφος 30 πόδια από την αρχή του διαδρόμου προκαλώντας την κατάρρευση του συστήματος τροχών και τη ολίσθηση με την κοιλία προς τα εμπρός. Τα υποπτεργυγικά σημεία ανάρτησης (βόμβες, πύραυλοι, ατρακτίδια αναγνώρισης και πρόσθετες δεξαμενές καυσίμου) πήραν φωτιά καθώς γλιστρούσε κατά μήκος του αεροδιαδρόμου για περίπου 4000 πόδια.
Κατά τη διάρκεια της ολίσθησης ο πιλότος έστριψε το αεροσκάφος μακριά από ένα σχηματισμό τεσσάρων αεροσκαφών που ανέμενε να απογειωθεί και τότε, όταν το αεροσκάφος σταθεροποιήθηκε, εκτοξεύθηκε κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος του.
Η εξάπλωση της φωτιάς κατέστρεψε ολοσχερώς το αεροσκάφος αλλά κανένας δεν τραυματίστηκε.
Απόδοση/Μετάφραση από το warhistoryonline.com για την Προέλαση.
ΠΗΓΗ
https://limitofadvance.wordpress.com/2016/03/09/%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CF%81%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BB%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CF%84%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%AD/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου