Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

AUGUSTA BELL: ΕΛΛΕΙΨΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ


Το εντυπωσιακό – για την ηλικία και τους περιορισμούς μιας παλαιάς πλατφόρμας – προγράμμα αναβάθμισης των ελικοπτέρων AB-212ASW του Ναυτικού της Ισπανίας, είναι μια καλή αφορμή για να δούμε πώς σοβαρά κράτη με την βοήθεια της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και των τεχνολογικών εξελίξεων μπορούν να δώσουν μια σημαντική παράταση ζωής σε παλαιά αεροπορικά μέσα ικανοποιώντας παράλληλα τις ιδιαίτερες επιχειρησιακές απαιτήσεις του χρήστη.
Για την ακρίβεια, επτά ελικόπτερα AB-212ASW του  Ισπανικού Πολεμικού Ναυτικού  θα αναβαθμιστούν από τη Sener σε συνεργασία με την Inaer, ύστερα από σχετική απόφαση της γενικής διεύθυνσης εξοπλισμών και υλικού του υπουργείου Άμυνας της Ισπανίας. Το πακέτο αναβάθμισης θα επεκτείνει την επιχειρησιακή ζωή  των επτά ελικοπτέρων AB212 κατά τουλάχιστον 15 χρόνια.
Το επιλεγέν πακέτο εκσυγχρονισμού περιλαμβάνει:
  •  Αναβάθμιση των συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας , συμπεριλαμβανομένης της αναδιάρθρωσης και αντικατάστασης των καλωδίων.
  • Αντικατάσταση του αναλογικού cockpit, προσθήκη glass cockpit συμβατού με σύστημα NVG (διόπτρες νυκτερινής όρασης), ολοκληρωμένο σύστημα αποστολής και εκσυγχρονισμός των συστημάτων επικοινωνιών.
  • Ενσωμάτωση εξοπλισμού για την ενίσχυση των δυνατοτήτων αποστολής του, συμπεριλαμβανομένων:
  • Ραντάρ επιτήρησης
  • Υλεκτροοπτικό σύστημα EO / IR 
  • Συστήματα αυτοπροστασίας και αυτοάμυνας ( σύστημα προειδοποίησης πυραύλων MAWSκαι αμυντικό πυροβόλο τύπου Gatling)
  • Προσθήκη θωράκισης στην καμπίνα πληρώματος και επιβατών με τοποθέτηση και ειδικών καθισμάτων με προστασία κατά την πρόσκρουση
  • Σύστημα πλοήγησης GPS με κινούμενο χάρτη
  • Ανυψωτικό φορτίου.
Η σύγκριση της Ισπανικής επιλογής  με τον ελληνικό στόλο των ελικοπτέρων AB-212 ASW του ΠΝ είναι καταθλιπτική, αν και έχουν σημειωθεί μικρές προσθήκες στον εξοπλισμό των ελικοπτέρων που αφορούν την προσθήκη του πρότυπου τακτικού συστήματος OCTOPUS και την ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος  μετάδοσης εικόνας επιφανείας (DATALINK), από προσωπικό του ΠΝ. Αν αναλογιστεί κανείς ότι το πρόγραμμα προσθήκης ηλεκτροοπτικού αισθητήρα  FLIR ΑΝ/ ΑΑQ-22 Star Safire  παρέμεινε στάσιμο, αποδίδοντας ένα μόνο ελικόπτερο, ουσιαστικά τα ελικόπτερα επιχειρούν για πλέον των 38 ετών σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό επιχειρησιακό περιβάλλον με ηλεκτρομηχανικό πιλοτήριο, χωρίς συστήματα αυτοπροστασίας και FLIR και μέριμνα για την αύξηση της βαλλιστικής προστασίας των ελικοπτέρων. 
Φυσικά, το πρόβλημα είναι ευρύτερο και δεν αφορά μόνο τα μέσα του ΠΝ. Έχει να κάνει με τηνΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ απουσία κουλτούρας επικαιροποίσης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των μέσων των ΕΕΔ που έχει ώς μόνιμη επαναλαβανόμενη επωδό την σταδιακή τεχνολογική και επιχειρησιακή απαξίωση στρατιωτικού υλικού. Και όσο γερνά το υλικό τόσο το δίλλημα ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ή ΑΠΟΣΥΡΣΗ γίνεται όλο και πιο δυσεπίλυτο. Ειδικά όταν εναποθέτεις τις ελπίδες σου για δωρεάν μεταχειρισμένο υλικό που είτε καθυστερεί υπερβολικά για να έρθει είτε είναι τόσο καταπονημένο που καθίσταται προβληματική η χρηματοδότηση της υποστήριξης του ή ενός minimum εκσυγχρονισμού του.
Παραθέτουμε και το σχετικό βίντεο παρουσίασης του πακέτου αναβάθμισης των ελικοπτέρων AB-212ASW του Ισπανικού Ναυτικού:
ΠΗΓΗ
https://www.thinknews.gr/suggested/augusta-bell-ellipsi-koultouras-eksygchronismou/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου