Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: ΡΑΓΔΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΩΝ F-16


Με ταχύτατους ρυθμούς εξελίσσεται το πρόγραμμα που αφορά την αναβάθμιση στόλου των μαχητικών F-16, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από τους κύκλους του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας. 
Μέσα στο φθινόπωρο, μεταξύ Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου, οι ίδιες πηγές, αναφέρουν ότι ο δρόμος για τον εκσυγχρονισμό θα είναι ορθάνοικτος για να περάσει από ΚΥΣΕΑ χωρίς άλλα εμπόδια, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία υλοποίησης.
Σημειώνεται ότι το όλο ζήτημα βρίσκεται στην ΓΔΑΕΕ με εντολή κατεπείγοντος, και παράλληλα με την διαδικασία που αφορά το τεχνικό κομμάτι του προγράμματος, γίνονται επαφές και συναντήσεις σε διάφορα επίπεδα ώστε είναι απολύτως συγκεκριμένες οι απαιτήσεις της ελληνικής πλευράς, οι αιτιάσεις και δεσμεύσεις της πλευράς των ΗΠΑ και το νομικό πλαίσιο και το πλαίσιο εξόφλησης, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα και καθυστερήσεις με την απόφαση του ΚΥΣΕΑ.
Σε ότι αφορά το ζήτημα το εάν θα εκσυγχρονιστεί το σύνολο του στόλου των 155 F-16 που αφορά όλα τα Βlock, εκείνο που φέρεται ότι θα υλοποιηθεί σε πρώτη φάση είναι το σύνολο των Block 52 και των Block 50, ενώ σε ότι αφορά τα Block 30 δίδεται η αίσθηση ότι υπάρχουν και δεύτερες σκέψεις, εξαιτίας του κόστους.
Το γεγονός ότι η αδράνεια των τελευταίων ετών δείχνει να αντιστρέφεται, δεν είναι φυσικά απόρροια της βελτίωσης των οικονομικών της χώρας, αλλά της επιτακτικής επιχειρησιακής ανάγκης καθώς είναι ο μόνος τρόπος να διατηρηθεί μια στοιχειώδης ισορροπία στο Αιγαίο, σε μια εποχή έντονης πολιτικής αστάθειας από την μεριά της Τουρκίας, και πολιτικών ανακατατάξεων σχεδόν στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ηπείρου.

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ 

Για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους και να μην θεωρούμε ότι η έκρυθμη κατάσταση στις Ένοπλες Δυνάμεις της γείτονος με την εκροή έμπειρων χειριστών από τις τάξεις της ΤΗΚ είναι πανάκεια για ισορροπία στο Αιγαίο, θα πρέπει να βλέπουμε το δάσος και όχι το δένδρο.
Το «δάσος» λοιπόν είναι ότι η ΤΗΚ έχει αυτή την στιγμή περίπου 250 αναβαθμισμένα F-16 στο επίπεδο των δικών μας F-16 block 52+ Adv με ραντάρ APG-68v9 και σταδιακά μέσα στην επόμενη πενταετία με επταετία θα έχει αποκτήσει κατ’ ελάχιστο τα 8 F-35 που έχει ήδη πληρώσει.
Αυτό σημαίνει ότι η αναβάθμιση των ελληνικών F-16 σε επίπεδο Viper είναι επιτακτική. Το βασικότερο απάρτιο του μελλούμενου εκσυγχρονισμού θα είναι το ραντάρ AESA. Ειδικότερα το ραντάρ τύπου AESA AN/APG-83 Scalable Agile Beam Radar (SABR) είναι ραντάρ της ίδιας τεχνολογικής γενιάς με του F-35 (φέρει AESA AN/APG-81). Το στοιχείο λοιπόν αυτό θα είναι η σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τον υφιστάμενο στόλο των τουρκικών – και λέμε υφιστάμενο διότι κάποια στιγμή μπορεί και η Τουρκία να αναβαθμίσει εκ νέου μέρος των F-16 σε επίπεδο Viper, αν και δεν θεωρείται πιθανό.
Μια άλλη βασική επιχειρησιακή «προσθήκη» θα είναι, στο πλαίσιο της αναβάθμισης, η ενσωμάτωση του Link 16 μέσω του οποίου ο χειριστής θα μπορεί να μοιράζεται την εικόνα του ραντάρ του τόσο με αεροσκάφη που θα έχουν το σύστημα όσο και με πλοία του ΠΝ ή με μια πυροβολαρχία MM40 Exocet, ενώ θα μπορεί να λαμβάνει και συνθετική εικόνα από τα EMB-145 AEW.
Επίσης, o xειριστής που θα πετά χαμηλά με κλειστό το ραντάρ στις μικρασιατικές ακτές, μέσω του Link 16 θα έχει τακτική εικόνα της περιοχής ενδιαφέροντος , το οποίο με απλά λόγια σημαίνει ότι θα ξέρει τι πρόκειται να αντιμετωπίσει. Οι προαναφερθέντες είναι μόνο κάποιοι από τους λόγους που η αναβάθμιση θα έπρεπε να γίνει εχθές, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ όπως λέγει και ο θυμόσοφος λαός μας.
ΠΗΓΗ
https://www.thinknews.gr/defence/apoklistiko-ragdees-exelixis-gia-programma-anavathmisis-f-16/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου