Τρίτη, 4 Ιουλίου 2017

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ: ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ


Πριν από μερικούς μήνες η νέα ηγεσία της ΠΑ είχε δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής σχετικά με τα μείζονα προβλήματα του κλάδου, αφήνοντας να εννοηθεί ότι με το πέρας ενός εξαμήνου θα αρχίσει να διαφαίνεται φως στο τούνελ.
Με το πέρας του καλοκαιριού θα έχει ολοκληρωθεί το εξάμηνο και πλέον θα δούμε εάν όντως θα έχει βρεθεί μια ρεαλιστική λύση σε ότι αφορά το γρίφο της αναβάθμισης ή της ενίσχυσης του στόλου των αεροσκαφών, σε συνδυασμό με το περιοριστικό δημοσιοοικονομικό πλαίσιο που βρίσκεται σήμερα η χώρα και κατ’ επέκταση η ΠΑ. Το εξάμηνο που βαίνει στο τέλος του ήταν μια δύσκολη περίοδος σκληρών διαπραγματεύσεων και στόχος της ΠΑ ήταν να επιτευχθεί το βέλτιστο αποτέλεσμα στον τομέα της χρηματοδότησης από την κατασκευάστρια εταιρεία, ώστε να καμφθούν οι τυχόν αντιδράσεις από την πλευρά των δανειστών για ένα πρόγραμμα τέτοιου οικονομικού μεγέθους.
Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΩΝ MIRAGE ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ – ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Σε γενικές γραμμές τα προγράμματα της ΠΑ που βρίσκονται σε εξέλιξη σε διάφορα στάδια είναι η αναβάθμιση των F-16, τα UAV – MALE, το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος σταδίου επιλογής (ΝΑΣΕ), υποπρογράμματα επαναπιστοποίησης όπλων/υλικών, εργοστασιακή συντήρηση Οπλικών Συστημάτων /Οχημάτων Υποστήριξης και Follow On Support αεροσκαφών M2000/-5, T-6 και C-130.
Στο απώτερο μέλλον και ειδικότερα μετά την διευθέτηση του ζητήματος της που στη γλώσσα των αεροπόρων σημαίνει αύξηση των διαθεσιμοτήτων, θα καταρτιστεί και σχετικό πρόγραμμα για τηναντικατάσταση των Τ2Ε, με νέο αεροσκάφος Προκεχωρημένης και Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης (ΝΑΠΕΕ) αν και αυτό αφορά μια ευρύτερη διάσταση του τομέα της εκπαίδευσης, με κομβικό σημείο την αναβάθμιση της 120 ΠΕΑ σε διεθνές κέντρο αεροπορικής εκπαίδευσης. Ωστόσο για να καταστεί μια τέτοια εγκατάσταση πηγή χρηματοδότησης για την ΠΑ θα πρέπει να αλλάξει ο σχετικός νόμος, ειδάλλως τα όποια έσοδα θα χάνονται στην μαύρη τρύπα του ευρύτερου δημόσιου τομέα.   
ΤΑ F-4 ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟ 2020. ΣΗΜΕΙΩΝΕΤΑΙ, ΟΤΙ ΤΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΣΤΟ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ Π.Α.
Σε ότι αφορά την αναβάθμιση των F-16 φυσικά δεν είναι ένα θέμα το οποίο άνοιξε η νέα ηγεσία της ΠΑ, αλλά η ειδοποιός διαφορά με όσα είχαν ειπωθεί στο παρελθόν είναι ο παράγοντας της ευελιξίας και του ρεαλισμού. Κοντολογίς ο νέος Α/ΓΕΑ και το επιτελείο του έχουν προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να λάβουν άμεσα απαντήσεις για το τμηματικό κόστος της αναβάθμισης του στόλου των F-16 ώστε σε περίπτωση που εκταμιευθεί και ένα πολύ μικρότερο ποσό του συνολικού κόστους αναβάθμισης να υπάρχει η δυνατότητα εκσυγχρονισμού κάποιου block.  Εκείνο λοιπόν που αναμένει η ελληνική πλευρά είναι η απάντηση για όλες τις πιθανές διαμορφώσεις για τις 4 εκδόσεις του μαχητικού που διαθέτει η ΠΑ (Block 30/50/52+/52+Advanced) με αναλυτική κοστολόγηση και διαμόρφωση προκειμένου να επιλεγεί η βέλτιστη λύση για την αύξηση της αεροπορικής ισχύος έναντι της απειλής.
Ωστόσο, υψηλά ιστάμενα πρόσωπα της ΠΑ βλέπουν φως στο τούνελ θεωρώντας ότι είναι μια αρχή, ενώ ο ευσεβής πόθος είναι σε πρώτη η φάση, η όποια λύση επιλεγεί να αφορά καταρχάς τα Block 52+. Εάν τελικά συμβεί αυτό, νομοτελειακά θα οδηγήσει στην αναβάθμιση των Block 30 από την στιγμή που θα εξασφαλισθούν τα απάρτια (ραντάρ και λοιπός ηλεκτρονικός εξοπλισμός). Όλα όμως θα εξαρτηθούν ανάλογα με τα χρήματα που θα αποδεσμεύσει το υπουργείο οικονομικών αν και σε γενικές γραμμές το θέμα της χρηματοδότησης είναι αρκετά περίπλοκο και το αρχικό ποσό επιμερίζεται στο σύνολο των ετών που θα διαρκέσει το πρόγραμμα που το πιθανότερο είναι για τουλάχιστον μια δεκαετία.

ΤΟ «ΕΡΓΑΛΕΙΟ» ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Σχετικά με τo πρόγραμμα υποστήριξης  (FOS) των αεροσκαφών Mirage 2000 EGM/BGM  και –Μk5 ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος και έχουν ήδη ξεκινήσει νέες διαδικασίες ώστε το ζήτημα να επιλυθεί, από την στιγμή που τα χρήματα έχουν εκταμιευθεί. Σύμφωνα με το περιβάλλον του Α/ΓΕΑ υπάρχουν κάποια διαδικαστικά μικροπροβλήματα νομικής φύσεως, τα οποία όμως βαίνουν προς διευθέτηση και το πρόγραμμα θα τρέξει άμεσα προς υλοποίηση. Σήμερα, η κατάσταση είναι οριακή και ο στόλος των Mirage αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα απόρροια της μη υπογραφής FOS ύψους περί τα 110 εκατ. τα τελευταία πέντε χρόνια. 
Το Μirage 2000 θεωρείται από την νέα ηγεσία της ΠΑ και τον Α/ΓΕΑ προσωπικά ως το «απαραίτητο εργαλείο» για το Αιγαίο και για το λόγο αυτό υπάρχει η πρόθεση της άμεσης έναρξης ώστε να εξασφαλισθούν τα κρίσιμα ανταλλακτικά που θα αυξήσουν τις διαθεσιμότητες.  Σε ότι αφορά το βλήμα AM-39 EXOCET το ΓΕΑ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία ώστε να πραγματοποιηθούν οι ανάλογες συντηρήσεις – επαναπιστοποιήσεις των βλημάτων.
Σε ότι αφορά την αναβάθμιση των 16 Mirage 2000 EGM  και των 2 BGM στο πρόγραμμαυπάρχει έντονη κινητικότητα, αφού όπως έγινε γνωστό τα αεροσκάφη θα συνεχίσουν να υποστηρίζονται από την στιγμή που αποτελούν την πολύτιμη πλατφόρμα για το Exocet. Η Π.Α θέλει τον εκσυγχρονισμό των Mirage 2000 EGM/BGM ώστε να αποκτήσουν δυνατότητες εκτόξευσης των στρατηγικών όπλων SCALP EG καθώς και να αποκτήσουν εξαιρετικές δυνατότητες εναέριας μάχης όπως συμβαίνει με τα κορυφαίων δυνατοτήτων Mirage 2000-5 Mk2. Οι Γάλλοι έχουν επιστρέψει με νέες ανανεωμένες τιμές αρκετά ανταγωνιστικές και συνάμα προσιτές. Το νέο configuration που προσφέρουν θα αποτελέσει αντικείμενο επόμενου άρθρου μας. 
Σε κάθε περίπτωση, η Π.Α έχει μεγάλες ανάγκες σε ειδικά όπλα ακριβείας μακρού πλήγματος, συλλογές μετατροπής βομβών γενικής χρήσης σε κατευθυνόμενα πυρομαχικά, αττρακτίδια ηλεκτρονικού πολέμου καθώς και σε αττρακτίδια σκόπευσης στόχων εδάφους. 
ΠΗΓΗ
https://www.thinknews.gr/defence/polemiki-aeroporia-oles-i-exoplistikes-exelixis/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου