Οι διεθνείς αγοραστές του F-35 της Lockheed Martin εξετάζουν το ενδεχόμενο να οδηγήσουν την κυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (ΗΠΑ) στην σύναψη μιας συμφωνίας τριετούς “παύσης πωλήσεων” για τις προγραμματισμένες παραγγελίες μεταξύ 2018 και 2020.
Σύμφωνα με τον διευθυντή του Γραφείου Κοινού Προγράμματος F-35, Αντιπτέραρχο Κρίστοφερ Μπογκντάν, η διαδικασία συγκέντρωσης όλων των παραγγελιών σε μια πολυετή σύμβαση με την Lockheed Martin και τον κατασκευαστή του συστήματος προώθησης του F-35, Pratt & Whitney μπορεί να συγκεντρώσει περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξοικονομήσεις.
Ο διευθυντής του F-35 κατά τη διάρκεια ενημέρωσης τύπου στην Ουάσιγκτον την περασμένη εβδομάδα δήλωσε ότι εταίροι του προγράμματος και πελάτες στρατιωτικών πωλήσεων εξωτερικού (FMS) είναι πρόθυμοι να αρχίσουν τις μαζικές αγορές μαχητικών στο οικονομικό έτος 2018 ακόμη και αν το Πεντάγωνο έχει αποφασίσει να μην εισέλθει στον τύπο της “ποσοτικής παραγγελίας οικονομικής αγοράς” ως το οικονομικό έτος 2019.
Πέρυσι, ο υφυπουργός Άμυνας αρμόδιος για θέματα προστασίας αμυντικής τεχνογνωσίας Φρανκ Κένταλ πρότεινε την προοπτική παραγγελίας έως 450 εγχωρίων και διεθνών αεροσκαφών σε μια μια τριετή συμφωνία που θα ξεκινά το 2018, αλλά έκτοτε το γραφείο του έχει καθυστερήσει τα εν λόγω σχέδια κατά ένα έτος.
“Τα θέματα που έχουμε τώρα είναι ότι οι FMS πελάτες μας και οι εταίροι μας, επιθυμούν να κάνουν μια παύση αγοράς ξεκινώντας από το οικονομικό έτος 2018 επειδή υπάρχει μεγάλος όγκος εξοικονομήσεων που πρέπει να γίνουν με ή χωρίς την υπηρεσία ξεκινώντας από το οικονομικό έτος 2018,” δήλωσε ο Μπογνταν. “Αυτή τη στιγμή συζητάμε για τις εξοικονομήσεις χρημάτων στους 14 εταίρους μας αξίας άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσα στα τρία χρόνια. Σας λέω ότι αυτή είναι μια συντηρητική εκτίμηση, εντελώς ειλικρινά.”
Η πρόταση δαπανών διάρκειας πέντε ετών του υπουργείου Άμυνας των ΗΠΑ, που απεστάλη την 9η Φεβρουαρίου στο Κογκρέσο, περιλαμβάνει στο οικονομικό έτος 2018 περίπου 300 εκατομμύρια δολάρια για να αρχίσει η προμήθεια παύσης αγοράς το επόμενο έτος.
Τα έγραφα του προϋπολογισμού δείχνουν ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ αυτά τα χρόνια προμηθεύεται 271 F-35, στα οποία περιλαμβάνονται 156 F-35A, 61 F-35B και 54 F-35C.
Στην τελευταία του έκθεση για το F-35, ο κορυφαίος δοκιμαστής οπλικών συστημάτων του υπουργείου Άμυνας Μάικλ Γκιλμορ αμφισβητεί τη σοφία σύναψης ενός τέτοιου διακανονισμού πριν την ολοκλήρωση της επιχειρησιακής δοκιμής και αξιολόγησης.
“Είναι πολύ νωρίς για να δεσμευτούμε στην “παύση αγοράς” δεδομένου ότι πραγματοποιούνται διορθώσεις σε σημαντικά ευρήματα που απαιτούνται πριν τα F-35 χρησιμοποιηθούν σε επιχειρήσεις, και θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται, δια μέσω των υπόλοιπων αναπτυξιακών και επιχειρησιακών δοκιμών;” αναρωτήθηκε ο Γκιλμορ.
Ο Μπογκνταν είπε ότι οι μελλοντικές εξοικονομήσεις που θα δημιουργηθούν μέσα από την συμφωνία παύσης αγοράς στις συμβάσεις ετήσιας παραγωγής είναι ουσιαστικές.
“Περί τούτου, εταίροι και FMS αγοραστές, είπαν, ‘Εφόσον πρόκειται να αγοράσω αυτά τα αεροσκάφη ούτως ή άλλως, γιατί να μην το κάνω αυτό;” είπε. “Αν η βιομηχανία ξέρει ότι αυτά τα αεροσκάφη πρόκειται να αγοραστούν και διαισθάνεται ότι αυτά τα αεροσκάφη θα πωληθούν, μπορεί να είμαι σε θέση να εργαστώ μαζί τους.”
“Περί τούτου, εταίροι και FMS αγοραστές, είπαν, ‘Εφόσον πρόκειται να αγοράσω αυτά τα αεροσκάφη ούτως ή άλλως, γιατί να μην το κάνω αυτό;” είπε. “Αν η βιομηχανία ξέρει ότι αυτά τα αεροσκάφη πρόκειται να αγοραστούν και διαισθάνεται ότι αυτά τα αεροσκάφη θα πωληθούν, μπορεί να είμαι σε θέση να εργαστώ μαζί τους.”
Σε μια διαφορετική εξέλιξη, ο Μπογκνταν λέει ότι η Κυβέρνηση των ΗΠΑ βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με την Lockheed για τις παρτίδες παραγωγής χαμηλού ρυθμού εννιά και 10, η οποίες έχουν συνολική αξία περίπου 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι συνομιλίες ανάμεσα στην Κυβέρνηση των ΗΠΑ και την Lockheed είναι σε εξέλιξη για περισσότερο από ένα χρόνο, αλλά ο Μπογκνταν είπε ότι δεν θα επιτρέψει η πίεση του χρόνου να σπρώξει την κυβέρνηση σε “μια κακή συμφωνία.”
“Δεν πιέζομαι σε μια κακή συμφωνία,” είπε.
Ένας εκπρόσωπος της Lockheed είπε στο Flightglobal ότι η βιομηχανία επιθυμεί μια συμφωνία που να είναι καλή και για τις δύο πλευρές αλλά αρνήθηκε να συζητήσει περαιτέρω λόγω της ιδιαιτερότης φύση των συμβατικών διαπραγματεύσεων.
James Drew
Απόδοση/Μετάφραση από το flightglobal.com για την Προέλαση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου