Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

Ανακήρυξη αρχικής επιχειρησιακής ετοιμότητας για το F-35A

Την 2α Αυγούστου, ο Αρχηγός Διοίκησης Αεροπορικού Πολέμου (ACC), Πτέραρχος Χερμπερτ “Χώκ” Καρλαϊς ανακήρυξε την αρχική επιχειρησιακή ετοιμότητα του πέμπτης γενιάς μαχητικού αεροσκάφους F-35A Lightning II.
Ο Καρλαϊς εξήρε την απόδοση του αεροσκάφους, επισημαίνοντας ότι το αεροσκάφος εκπλήρωσε τα κρίσιμα κριτήρια για να φτάσει στην αρχική επιχειρησιακή ικανότητα: Εκπαιδευμένοι αεροπόροι στελέχωσαν και εξοπλίστηκαν για να εκτελέσουν τις βασικές αποστολές εγγύς αεροπορικής υποστήριξης, απαγόρευσης και περιορισμένης καταστολής/εξουδετέρωσης εχθρικών αεραμυνών σε επικίνδυνο περιβάλλον από μια επιχειρησιακή Μοίρα 12- 24 αεροσκαφών, με ικανότητα να εκστρατεύουν και να εκτελούν επιχειρησιακές αποστολές χρησιμοποιώντας προγραμματιζόμενα όπλα και συστήματα αποστολής και να έχουν συγκεντρωμένα σε ένα μέρος τα απαραίτητα στοιχεία επιμελητείας.
“Έχω την τιμή να ανακοινώσω ότι αυτό το πανίσχυρο νέο οπλικό σύστημα έφτασε στην αρχική επιχειρησιακή ικανότητα”, είπε ο Καρλαϊς. “Το F-35A είναι το επικρατέστερο αεροσκάφος στο οπλοστάσιο μας επειδή μπορεί να πάει όπου δεν μπορούν να πάνε τα παλαιού τύπου αεροσκάφη μας και προσφέρει τις δυνατότητες του χρειάζονται οι διοικητές μας μέσα στο σύγχρονο πεδίο μάχης”.
Το F-35A είναι η τελευταία προσθήκη στο στόλο των υπό ανάπτυξη μαχητικών αεροσκαφών πέμπτης γενιάς της ACC. Προσφέρει αεροπορική υπεροχή, απαγόρευση, καταστολή των εχθρικών αεραμυνών και εγγύς αεροπορική υποστήριξη όπως επίσης και μεγαλύτερες λειτουργίες διοίκησης και έλεγχου μέσα απο ενσωματωμένους αισθητήρες, και προσφέρει στους πιλότους πρωτοφανή επίγνωση τακτικής κατάστασης του πεδίο μάχης η οποία είναι περισσότερο εκτενής από οποιασδήποτε διαθέσιμη διθέσια πλατφόρμα.
F35A (Φωτ; MSgt John Nimmo Sr)
F35A (Φωτ; MSgt John Nimmo Sr)
“Φέρνοντας το F-35A στην κατάσταση αρχικής επιχειρησιακής ετοιμότητας (IOC) ειναι μια παρακαταθήκη για του εκπληκτικούς πιλότους μας και την πρωτοφανή υποστήριξη του Γραφείου Διακλαδικου Προγράμματος (JPO) και τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Το συγκεκριμένο ορόσημο για τη δύναμή των μαχητικών μας εξασφαλίζει οτι οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (ΗΠΑ), μαζί με τους συμμάχους και διεθνείς συνεργάτες της, παραμένει προετοιμασμένη για την αποτροπή, απαγόρευση και επικράτηση ενός ολόκληρου φάσματος αναδυόμενων απειλών σε όλη την υφήλιο”, πρόσθεσε η υπουργός Αεροπορίας Ντέμπορα Λι Τζειμς.
Ο Αρχηγός Επιτελείου Πολεμικής Αεροπορίας, Πτέραρχος Ντέιβιντ Γκόλντφεϊν, είπε ότι η δυναμική νέα ικανότητα θα ευεργετήσει το διακλαδικό μαχητικό.
“Το ετοιμοπόλεμο F-35A είναι το τελευταίο μαχητικό πέμπτης γενιάς στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορία και προσφέρει στην αεροπορική επικυριαρχία της χώρες μας σε οποιοδήποτε περιβάλλον. Το F-35A εισάγει έναν άνευ προηγουμένου συνδυασμό φονικότητας, επιβίωσης και προσαρμοστικότητας στις διακλαδικές και συνδυαστικές επιχειρήσεις και είναι έτοιμο να αναπτυχθεί για να προσβάλλει καλά αμυνόμενους στόχους οπουδήποτε στην Γη”, είπε ο Γκόλντφειν. “Η σημερινή ανακήρυξη της IOC είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία για την επίτευξη πλήρους επιχειρησιακής ικανότητας του F-35A”.
Η 34η Μοίρα της 388ης Πτέρυγας Μάχης που έχει έδρα στην αεροπορική βάση Χιλλ, στην Γιούτα των ΗΠΑ, είναι η πρώτη επιχειρησιακή Μοίρα F-35A της Πολεμικής Αεροπορίας που εκπληρώνει όλα τα καθορισμένα κριτήρια για την αρχική επιχειρησιακή ικανότητα συμπεριλαμβανομένης της επιτυχημένης ανάπτυξης του Ιουνίου στην αεροπορική βάση Μαουνταιν Χομ, στο Άινταχο, και μια σειρά εξόδων οχτώ αεροσκαφών που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Ιουλίου.
Οι αεροπόροι της 34ης Μ θα πετούν και συντηρούν τα F-35A παράλληλα με τους Εθνοφύλακες της Πολεμικής Αεροπορίας, της 419ης Πτέρυγας Μάχης της Χιλλ.
“Οι αεροπόροι μας εργάστηκαν άοκνα για να διασφαλίσουν ότι τα αεροσκάφη είναι ετοιμοπόλεμα να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που θα βρεθούν αντιμέτωποι και ολοκλήρωσαν όλα τα απαιτούμενα ορόσημα”, είπε ο Σμήναρχος Ντέιβιντ Λαϊονς, ο διοικητής της 388ης ΠΜ.
“Είμαστε πολύ περήφανοι που η Πολεμική Αεροπορία μας ανακήρυξε ως επιχειρησιακά έτοιμους και είμαστε προετοιμασμένοι να πάμε το αεροσκάφος οπουδήποτε χρειαστεί γα να υποστηρίξουμε την Εθνική Άμυνα μας”.

“Είναι τιμή μας να πετάμε και και να συντηρούμε το F-35 μαζί με τους εν ενεργεία συνάδελφους μας, εδώ στην Χιλλ”, είπε ο διοικητής της 419η ΠΜ Σμήναρχος Ντέιβιντ Σμιθ. “Οι μονάδες μας ήταν οι πρώτες που πέταξαν τα πρώτα επιχειρησιακά έτοιμα F-16 περίπου πριν από 40 χρόνια, και είμαστε πολύ περήφανοι να γράψουμε ιστορία για ακόμη μια φορά με την είσοδο του νεότερου μαχητικού της Πολεμικής Αεροπορίας στην IOC”.
Αρχική επιχειρησιακή ετοιμότητα μόνο για περιορισμένες αποστολές
Πέντε χρόνια μετά από την προβλεπόμενη ημερομηνία της αρχικής επιχειρησιακής ετοιμότητας (IOC), η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ ανακήρυξε τα 15 πρώτα Λοκχνιντ Μαρτιν F-35A που ανήκουν στην 34η Μοίρα της αεροπορικής βάσης Χιλλ, ως ικανά να πραγματοποιήσουν το βασικό πακέτο πολεμικών αποστολών.
Καθώς το F-35B του Σώματος Πεζοναυτών των ΗΠΑ εισήλθε το περασμένο καλοκαίρι στην IOC, η ανακοίνωση της IOC του F-35A αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ορόσημο για την ΗΠΑ αλλά και τους διεθνείς συνεργάτες που εμπλέκονται στην 15ετή ανάπτυξη του Διακλαδικού Μαχητικού Κρούσης. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) έχει δεσμευθεί να προμηθευτεί 1763 F-35A απο μόνη της, ενώ το Σώμα Πεζοναυτών και Ναυτικό έχουν ενωθεί για να παραγγείλουν 640 εκδόσεις -B και -C αντίστοιχα. Οι περισσότεροι διεθνείς συνεργάτες σκοπεύουν να προμηθευτούν την έκδοση A, η οποία επί του παρόντος προβλέπεται να έχει κόστος 106 εκατομμύρια δολάρια ($) ανά τεμάχιο κατά τη διάρκεια της προμήθειας, σύμφωνα με επιλεγμένη έκθεση προμήθειας του 2016 του υπουργείου Άμυνας.
Κατά την ενημέρωση τύπου της 2ας Αυγούστου στο Πεντάγωνο, ο Αρχηγός της ACC Καρλαϊς μετρίασε τον ενθουσιασμό της ανακοίνωσης του ορόσημου, λέγοντας οτι το αεροσκάφος ακόμα σημαντικές εργασίες που θα ολοκληρωθούν με τις επικείμενες αναβαθμίσεις λογισμικού και υλικού. Ο Καρλαϊς χαιρέτισε την ικανότητα συλλογής πληροφοριών του F-35, τη συγχώνευση δεδομένων από πολλαπλές πηγές και την επαύξηση της επίγνωσης τακτικής κατάστασης του πιλότου. Όμως αρκετές από τις δυνατότητες που υποτίθεται καθιστούν το αεροσκάφος τον γιγάντιο, ιπτάμενο αισθητήρα που η Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε, δεν θα συνδεθεί στο δίκτυο έως ότου το λογισμικό Block 3F και 4 θα είναι διαθέσιμο το 2018 και 2021, αντίστοιχα.
USA_F-35A
Η IOC ανακηρύχθηκε μόλις μετά από τον πολύμηνο αγώνα τροποποίησης ενός σιφονιού δεξαμενής καυσίμου, το οποίο έσπαγε υπό ορισμένους αεροπορικούς ελιγμούς. Η ανακάλυψη αυτή ανάγκασε την USAF να περιορίσει τους ελιγμούς του F-35A στα 3G. Το υφιστάμενο πρότυπο Block 3l μπορεί να διαχειριστεί έως και 7G. Στα τέλη Ιουνίου, οι μηχανικοί στο Κέντρου Αεροπορικής Υποστήριξης Ογκντεν ολοκλήρωσαν τις τροποποιήσεις στο 12° F-35A, τον ελάχιστο αριθμό που απαιτούσε η ACC για την ανακήρυξη της IOC.

Λοιποί σχεδιαστικοί περιορισμοί λογισμικού και υλικού είναι υπό επίλυση. Μια διόρθωση λογισμικού έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί τον Οκτώβριο που θα κάνει εφικτή την χρήση συγχωνευμένων στοιχείων αισθητήρων που προέρχονται από άλλα F-35.
Οι διεθνείς πελάτες περιμένουν ακόμα για τις αλλαγές πολιτικής ώστε να αποκτήσουν τους ίδιους φακέλους δεδομένων αποστολής που φορτώνονται στα πιλοτήρια των F-35A. Όλοι οι πιλότοι του F-35 που ζυγίζουν λιγότερο από 61,7 κιλά έχουν εξοριστεί από το πιλοτήριο εως ότου η Martin – Baker μπορέσει να ολοκληρώσει την τροποποίηση στο εκτινασσόμενο κάθισμα που θα ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο τραυματισμού κατά την εκτόξευση.
Το μαχητικό αντιμετώπισε ακόμα πιο πολλές προκλήσεις κατά τη διάρκεια της ενδιάμεσης αξιολόγησης ετοιμότητας, αν και οι δυνατότητες του αεροσκάφους θα βελτιωθούν με την εγκατάσταση του λογισμικού Block 3F, είπε ο Κάρλαϊς.
“Υπάρχουν ακόμα κάποιες προκλήσεις με τις ενδείξεις στο πεδίο και πως απεικονίζεις την πληροφορία”, είπε.“Όταν συγχωνεύεις μαζί τόσους πολλούς αισθητήρες …για να τους προβάλλεις και να συνεχίσεις να το κάνεις ευκολονόητους και λογικούς για τον προσωπικό που πετά το αεροσκάφος, εργαζόμαστε ακόμη πάνω σε αυτό”.Το Block 3F θα περιλαμβάνει αναβαθμίσει όπως ένα μεγαλύτερο ραντάρ χάρτη συνθετικού διαφράγματος και πρόκειται να παραδοθεί στον στόλο το 2017. Η αναβάθμιση Block 4 θα προσφέρει 80 νέες δυνατότητες και 17 όπλα τα οποία δεν ήταν μέρος του “έτοιμο-προς-πόλεμο” σχεδίου του αρχικού προγράμματος για το F-35A το 2001, σύμφωνα με έκθεση του Απριλίου που εκδόθηκε από το Γραφείο Κυβερνητικής Λογοδοσίας (GAO).
Οι δυνατότητες του Block 4.1 θα περιλαμβάνουν βελτιώσεις ηλεκτρονικού πολέμου, αναβαθμίσεις πλοήγησης στο πιλοτήριο και ικανότητα ναυτικής ταυτοποίησης για το ραντάρ, ανέφερε το γραφείο JPO. Η ενσωμάτωση του πυραύλου AIM-9X έχει επίσης σχεδιαστεί για το το Block 4.1, καθώς και η Μικρού Διαμετρήματος Βόμβα II, η οποία αντιμετωπίζει καθυστερήσεις και δεν έχει επιτύχει ακόμη την IOC. Το Block 4.2 θα ενισχύσει την διαλειτουργικότητα με τη ζεύξη δεδομένων Link 16 και το προηγμένο ηλεκτροπτικό σύστημα σκόπευσης. Ακόμα περισσότερες αναβαθμίσεις θα επεκτείνουν την ισχύ και συνδεσιμότητα του αεροσκάφους που θα είναι διαθέσιμη, όμως δεν έχει λάβει ακόμα χρηματοδότηση. Η Pratt & Whitney πρότεινε μια αναβάθμιση Block για το F-35A με 10% περισσότερη ώση για μετά το 2019. Ακόμα μια τεχνολογία που είναι απαραίτητη για το F-35 ώστε να διαμοιράζεται δεδομένα με άλλους τύπους αεροσκαφών με μικρό κίνδυνο παρεμβολής ή διακοπής.

Επιπρόσθετα με τις αναβαθμίσεις λογισμικού που θα καλύψουν τα σημερινά κενά στην υποστήριξη της μονάδας πληροφοριών, το μαχητικό συνεχίζει να υπολείπεται έναν υπέρυθρο καταδείκτη που θα επιτρέπει στον πιλότο να επιβεβαιώνει τον υφιστάμενο στόχο με τον ελεγκτή εδάφους. Το μαχητικό μπορεί να ολοκληρώσει την βασική αποστολή εγγύς αεροπορικής υποστήριξης, όμως ο Καρλάϊς προειδοποίησε ότι πρέπει να γίνει ακόμη πολλή δουλειά ώστε το αεροσκάφος να φτάσει την πλήρη δυναμικότητα του.
Χωρίς την πλήρη επιχειρησιακή, η οποία εχει προγραμματιστεί για το 2021, το F-35A στην τωρινή μορφή ισοδυναμεί ως μια επίδειξη ισχύος. Ο Καρλαϊς μπορεί να παρέχει το μαχητικό σε έναν επιχειρησιακό διοικητή αν το αεροσκάφος ζητηθεί για επιχειρήσεις στην Μέση Ανατολή, όμως η προγραμματισμένη εναλλαγή του F-35A στο εν λόγω θέατρο είναι πολύ μακριά στην πορεία.
Όμως, η απλή παρουσία του F-35 στην Ευρώπη δεν ειναι αρκετή για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των συμμάχων, όμως στέλνει επίσης ένα μήνυμα στους αντιπάλους, είπε ο Κάρλαϊς. Το μαχητικό δεν θα χρησιμοποιηθεί για να προκαλέσει τους αντιπάλους, αλλά να ενεργήσεις ως μέσο αποτροπής, πρόσθεσε.
“Είχα αναφέρει ότι θα ‘θελα να το αναπτύξω στα θέατρα της Ευρώπης και του Ειρηνικού”, είπε. “Εντός 18 μηνών θα προσπαθήσω να το στείλω και στα δύο θέατρα”.
Αν και το μαχητικό θα πρέπει να περιμένει για τις αναβαθμίσεις Block 3F και 4 για πολλές απο τις υποσχόμενες ικανότητες του, η ανακοίνωση της IOC έκλεισε το πρώτο κεφάλαιο σε ένα προβληματικό πρόγραμμα το οποίο αντιμετώπισε αρκετές καθυστερήσεις και περισσότερους από έναν επανακαθορισμό των κατευθυντήριων οδηγιών. Η αρχική IOC για το F-35A είχε προγραμματιστεί για το 2011. Ο επανασχεδιασμός εξοικονόμησης βάρους, κωλύματα στην παραγωγή και τεχνικές δυσλειτουργίες πίεσαν και προβλημάτισαν από το 2004 έως το 2014 τους διευθύνοντες και επιθεωρητές του προγράμματος.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τα κόστη και χρονοδιαγράμματα έχουν σταθεροποιηθεί, αλλά η ζημία δεν αντιστράφηκε. Το 2001, ο μέσος όρος τους κόστους ενός F-35A προσαρμοσμένο στον πληθωρισμό αναμενότανε περίπου στα 54 εκατομμύρια $, τώρα όμως είναι, μετά βίας, διπλάσιο από αυτό το ποσό.
Παρά την συμβολική φάση της IOC, το ορόσημο είναι ένα καλό σημάδι ότι το πρόγραμμα προσπερνά τα περισσότερα προβλήματα του, είπε ο Τόντ Χαρισον, ένας αναλυτής αμυντικών προϋπολογισμών του Κέντρου Διεθνών και Στρατηγικών Μελετών με έδρα την Ουάσιγκτον.
“Είμαι σίγουρος ότι ακόμα υπάρχουν κάποια ελαττώματα που θα εμφανιστούν στο σύστημα κατά τα επόμενα χρόνια, άλλα το μεγαλύτερο μέρος πιστεύω οτι αυτό σημαίνει ότι το πρόγραμμα έχει σταθεροποιηθεί”, είπε.“Είναι σε καλή πορεία, τα περισσότερα ενδεχόμενα για μεγάλες υπερτιμολογήσεις και τεχνικές προκλήσεις έχουν πλέον ξεπεραστεί”.

Φωτογραφία απο τις δοκιμές του εκτοξευόμενου καθίσματος του F-35. (Martin-Baker)
Καθώς το πρόγραμμα είναι σε καλή τροχιά, ο Χάρισον εξέφρασε τον σκεπτικισμό του για το αν οι υπηρεσίες θα ανταποκριθούν πλήρως στο ρυθμό μαζικής παραγωγής για την προμήθεια των F-35 απο τις ΗΠΑ. Άλλες προτεραιότητες εκσυχρονισμού του υπουργείου Άμυνας, οι οποίες θα κορυφωθούν κατά η διάρκεια ενός προγραμματισμένου “τσουνάμι” προμηθειών μέσα στην δεκαετία του 2020, ίσως να ωθήσουν εκτός πορείας τις προμήθειες των F-35, είπε. Ωστόσο, το υπουργείο Άμυνας δεν θα πιεστεί να λάβει απόφαση προμήθειας έως τότε.
Ο Καρλαϊς επιβεβαίωσε ότι η απόφαση θα ληφθεί αργότερα, αλλά σημείωσε η Πολεμική Αεροπορία χρειάζεται περισσότερα αεροσκάφη σε ταχύτερους ρυθμούς για να αντικαταστήσει τους γερασμένους στόλους. Ενώ θα επιθυμούσε να παραλαμβάνει κάθε χρόνο 80 αεροσκάφη, οι υφιστάμενοι δημοσιονομικοί περιορισμοί ίσως όμως να τον αναγκάσουν να αγοράσει 60 μαχητικά, χωρίς να περιλαμβάνονται οι αγορές από τις ξένες Κυβερνήσεις. Ο αργός ρυθμός θα καταστήσει, για το JPO, δύσκολη την επίτευξη του στόχου κόστους των 85 εκατομμυρίων $ ανά F-35A έως το τα τέλη της δεκαετίας.
“Η ανησυχία μου είναι ο ρυθμός αγοράς”, είπε. “Χρειάζομαι περισσότερα το συντομότερο δυνατόν για να αντικαταστήσω τα παλιά αεροσκάφη για τα οποία θα χρειαστώ περισσότερα χρήματα για κάνω επέκταση της επιχειρησιακής ζωής τους και να κάνω ενισχύσεις ικανοτήτων αν δεν αντικατασταθούν με F-35. Οπότε θα επιθυμούσα, αν μπορούσα, να δω την αύξηση του ρυθμού πάνω από τα 60 αεροσκάφη”.
Leigh Giangreco
Απόδοση/Μετάφραση από το Flightglobal.Com για την Προέλαση.
ΠΗΓΗ
http://www.proelasi.org/2016/08/05/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%AE%CF%81%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CF%84/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου