Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Εξελίξεις και προτάσεις για το στόλο ελικοπτέρων των ενόπλων δυνάμεων

Εξελίξεις φαίνεται ότι υπάρχουν στο στόλο των ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων σύμφωνα με μη εξακριβωμένες διαρροές στον Ελληνικό έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο.


Σύμφωνα με την εφημερίδα ''Παραπολιτικά'' υπάρχει από το ΠΝ η πρόθεση για την απόκτηση 6-10 μεταχειρισμένων ελικοπτέρων SH60 από τα αποθέματα του Αμερικανικού Ναυτικού, θέμα το οποίο μάλιστα τέθηκε προς συζήτηση κατά την επίσκεψη του Α/ΓΕΝ στις ΗΠΑ τον περασμένο Μάρτιο.

Παράλληλα σύμφωνα με το militaire.gr το ΓΕΕΘΑ εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης των νέων ελικοπτέρων ΝΗ90 της Αεροπορίας Στρατού, με το Αμπού Ντάμπι να φαίνεται πως έχει επιδείξει ενδιαφέρον για την απόκτηση τους.

Τέλος καθυστερήσεις φαίνεται να εμφανίζονται στο πρόγραμμα απόκτησης των ελικοπτέρων Chinook από τα Αμερικανικά αποθέματα λόγο της δυσκολίας εύρεσης ελικοπτέρων σε καλή κατάσταση ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Defencenews όσον αφορά την ενδεχόμενη προμήθεια των ελικοπτέρων Kiowa η Αεροπορία Στρατού έχει συντάξει αρνητική εισήγηση λόγο έλλειψης πόρων.


Όσον αφορά την προμήθεια των ελικοπτέρων SH60 από τα Αμερικανικά αποθέματα η θέση μας είναι πως αν βρεθεί η κατάλληλη φόρμουλα χρηματοδότησης του προγράμματος η απόκτηση τους θα είναι μια αρκετά καλή εξέλιξη για το ΠΝ και τις δυνατότητες διεξαγωγής ανθυποβρυχιακού πολέμου και πολέμου επιφανείας, ενώ η απόκτηση των ελικοπτέρων θα εξασφαλίζει και την πολυπόθητη ομοιοτυπία στο στόλο ελικοπτέρων του ΠΝ με ότι αυτό συνεπάγεται για τη λογιστική υποστήριξη των ελικοπτέρων. Παράλληλα καλό θα ήταν σε τέτοιο ενδεχόμενο το ΠΝ να εξετάσει και την απόκτηση και 2-4 ελικοπτέρων διοικητικής υποστήριξης του τύπου.

Όσον αφορά την πώληση των ελικοπτέρων NH90 η θέση μας είναι πως αυτή εκφράζει καθαρά πολιτικές εμμονές του ΥΠ.ΕΘ.Α και πως θα βρει απέναντι της την ΑΣ η οποία έχει επενδύσει ήδη αρκετά στην εκπαίδευση των πληρωμάτων και την αποδοχή των ελικοπτέρων ενώ ενδεχόμενη πώληση τους πριν την εύρεση και την πλήρη ένταξη των ελικοπτέρων που θα τα αντικαταστήσουν θα οδηγήσουν τον ΕΣ σε σχεδόν πλήρη απώλεια της όποιας δυνατότητας αεροκίνησης έχει.

Παρ’ όλα αυτά η σκέψη πώλησης ή ανταλλαγής των ελικοπτέρων με περισσότερα αν και παλαιότερα μεταφορικά ελικόπτερα δεν είναι κακή σαν ιδέα αλλά απαιτεί λεπτομερή σχεδιασμό και υλοποίηση. Συγκεκριμένα τα NH90 θα μπορούσαν είτε να ανταλλαγούν με διπλάσια Ισπανικά και Ολλανδικά Cougar τα όποια οι δύο χώρες αποσύρουν για να αντικαταστήσουν με δικά τους NH90, είτε να πωληθούν και με τα αποκτηθέντα κεφάλαια να αγοραστούν, αν υπάρχουν, ελικόπτερα UH60 Black Hawk από τα Αμερικανικά αποθέματα. Και στις δύο περιπτώσεις ο αριθμός των αποκτηθέντων ελικοπτέρων θα ήταν μεγαλύτερος ενώ θα εξασφαλιζόταν και πάλι μεγαλύτερη ομοιοτυπία στα ελικόπτερα των Ενόπλων Δυνάμεων.


Τέλος θέλουμε να σημειώσουμε πως η ενδεχόμενη απόσυρση των ελικοπτέρων AB212 του ΠΝ από τα ανθυποβρυχιακά τους καθήκοντα θα μπορούσε να αποδώσει στην ΑΣ ή την ΠΑ ένα στόλο ελικοπτέρων τα οποία μαζί με τα VIP AB112 των 2 κλάδων θα μπορούσαν να συγκροτήσουν μια μοίρα SAR και αεροδιακομιδών επιτρέποντας και την απόσυρση των παλιότερων UH-1H/AB205A1 ελαφρύνοντας και το έργο των Super Puma καθώς και των άλλων ελικοπτέρων των Ενόπλων Δυνάμεων από το φόρτο τέτοιων αποστολών ενώ τα ακόμα και τα αποσυρθέντα ΑΒ205 θα μπορούσαν με τη σειρά τους να αποδώσουν κάποια ελικόπτερα αεροπυρόσβεσης με σκοπό την ελάφρυνση του φόρτου των πυροσβεστικών αεροσκαφών της ΠΑ.

Κλείνοντας αξίζει να σημειωθεί πως ενδιαφέρον θα είχε και το ενδεχόμενο η πρόθεση πώλησης ελικοπτέρων και αντικατάστασης τους με άλλα τα οποία θα αυξήσουν την ομοιοτυπία να επεκταθεί και για τα Agusta A109 αλλά και για άλλα μέσα όπως και είχαμε προτείνει και κατά το παρελθόν σε άρθρο μας.


ΠΗΓΗ
http://www.defencenews.gr/amina/3887-2016-06-06-18-17-08

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου