Τρίτη 3 Μαΐου 2016

F-35: Πως λειτουργεί το ALIS και γιατί προβληματίζει τόσο; Σας το εξηγούμε εμείς

 by 

Δυο F-35A πετούν προς την Αεροπορική Βάση Έντουαρντς (Jim Landon/Flickr)
Γιατί το ALIS προβληματίζει τόσο πολύ το Πεντάγωνο και πόσο μπορεί να επηρεάσει το ήδη βασανισμένο πρόγραμμα ανάπτυξης του F-35;
Ας επιχειρήσουμε να το εξηγήσουμε.
Το ALIS ή Autonomic Logistics Information System (Αυτόνομο Σύστημα Πληροφοριών Επιμελητείας) είναι το νευραλγικό κέντρο του συστήματος F-35. Επιτρέπει τόσο στους χειριστές όσο και στο προσωπικό εδάφους να λάβουν προληπτικά μέτρα για να εξασφαλίσουν την αποτελεσματικότητα του μαχητικού σε οποιοδήποτε θέατρο επιχειρήσεων.
Το ALIS έχει χαρακτηριστεί και ως η σπονδυλική στήλη του στόλου των F-35. Είναι στην ουσία ένας κόμβος (hub) που χρησιμοποιείται για τη σχεδίαση αποστολών, την παρακολούθηση της τεχνικής κατάστασης των αεροσκαφών, την αυτόματη παραγγελία ανταλλακτικών. Σε σχέση με άλλα αεροσκάφη το ALIS διαχειρίζεται καθημερινά αυτές τις ενέργειες από έναν και μοναδικό κόμβο σε όλο τον κόσμο. Όλοι οι διακομιστές (server) των χρηστών του ALIS συνδέονται μεταξύ τους μέσω στρατιωτικών τηλεπικοινωνιακών δικτύων, είτε χερσαίων είτε δορυφορικών. Εννοείται ότι δεν χρησιμοποιείται το διαδίκτυο.
Υπάρχει μόνο ένας παγκόσμιος διακομιστής, που ονομάζεται Autonomic Logistics Operating Unit (ALOU). Κάθε χώρα χρήστης θα διαθέτει ένα δικό της, εθνικό σερβερ, το Central Point of Entry (CPE) και οι μοίρες που θα επιχειρούν το μαχητικό ένα τοπικό σερβερ που ονομάζεται Standard Operating Unit (SOU). Το ALIS λοιπόν λειτουργεί με τον εξής τρόπο, το F-35 ενός «Χ» χρήστη συνδέεται με το SOU που με τη σειρά του συνδέεται με το CPE το οποίο αποθηκεύει και αποστέλλει τις πληροφορίες στο ALOU, που σημαίνει ότι χρειάζεται εξαιρετική ταχύτητα σύνδεσης. Άρα θα υπάρχουν πολλοί διακομιστές όσα τα κράτη χρήστες του αεροσκάφους αλλά μόνο ένα κύριο hub παγκοσμίως.
Το κάθε αεροσκάφος μπορεί να χάσει τη σύνδεση με τον εθνικό διακομιστή για το πολύ 30 μέρες. Μετά από την πάροδο αυτής της χρονικής περιόδου το αεροσκάφος πρέπει να καθηλωθεί. Σε περίπτωση που επανέλθει η σύνδεση το SOU θα στείλει τις πληροφορίες στο CPE όπως προβλέπεται.
Το ALIS δεν έχει προβλεφθεί να διαθέτει ένα εφεδρικό σύστημα (backup). Οι φόβοι λοιπόν γεννιούνται (εκτός από την υπάρχουσα αστάθεια του λογισμικού) για συγκεκριμένες περιπτώσεις που μπορεί να υπάρξει απώλεια ηλεκτρικής ισχύος. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τη διαθεσιμότητα του στόλου και να την περιορίσει στις 30 μέρες από την τελευταία σύνδεση.
Για να γίνει κατανοητό το ALIS δεν περιορίζει τα πτητικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του αεροσκάφους αλλά καθιστά αδύνατο στο προσωπικό εδάφους να κατανοήσει την πραγματική τεχνική κατάσταση του αεροσκάφους. Αν λοιπόν βγει εκτός σύνδεσης το ALIS, θα χρειαστεί να γίνονται όλες οι διαδικασίες χειροκίνητα όπως η διαμόρφωση του αεροσκάφους, η διάγνωση τεχνικών προβλημάτων, η παραγγελία ανταλλακτικών καθώς και η ενημέρωση πριν την αποστολή και η ενημέρωση μετά την αποστολή.
Απόδοση/Μετάφραση από το difesaonline.it για την «Προέλαση.»
ΠΗΓΗ
https://proelasi.org/2016/05/03/f-35-%CF%80%CF%89%CF%82-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF-alis-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%BB%CE%B7%CE%BC/#more-40382

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου